ویژگی های الزامی برای دکوراسیون اتاق خواب :

اشتباه نیست اگر ادعا شود دکوراسیون اتاق خواب مهمترین بخش چیدمان یک خانه است زیرا اتاق خواب مکانی است که شما ساعاتی با آرامش خاطر را در آن سپری کرده، و استراحت می‌کنید. اگر اتاق خواب شما شلوغ و آشفته است آرامش شما را بر هم می زند بنابراین به دکورسیون اتاق خواب خود اهمیت دهید اگر در اتاق خود احساس آرامش نمی کنید همین امسال بکوشید تا آن را به خلوت‌گاهی جهت سپری کردن ساعاتی خوش و توأم با آرامش مبدل نمایید.

ویژگی‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، دکوراسیون اتاق خواب شما را رویایی می کند.

1.اهمیت فرش در دکوراسیون اتاق خواب :

چیزی که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه  بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می کند فرش شماست. سعی کنید از فرشی با رنگ های آرامش بخش دردکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. فرش شما می¬تواند بخش زیادی از کف اتاق شما را بپوشاند یا تنها قسمتی از آن را دربربگیرد. بکارگیری چوب در کف‌پوش‌های اتاق جهت سهولت در نظافت ایده‌ای خوبی است، اما به خاطر داشته باشید که راه رفتن روی سطح سخت و سرد آن، خصوصاً در فصل زمستان، چندان خوشایند نخواهد بود. لذا، با استفاده از یک فرش مخملی و گرم، تجربهٔ خارج شدن از تخت و قدم گذاشتن روی زمین، پس از یک خواب راحت را نیز لذت بخش نمایید، چرا که هیچ لحظه‌ای بهتر از حس گرمای صبحگاهی رو پاهای خود در یک فصل سرد نیست!

 

فرش در دکوراسبون اتاق خواب
 
فرش در دکوراسبون اتاق خواب

2.تاثیر میز پاتختی کاربردی دکوراسیون اتاق خواب :

میز پاتختی شکیل نه تنها جلوه خوبی به دکوراسیون داخلی خانه شما می¬دهد بلکه کمک میکند تا وسایلتان در اتاق مرتب باشد و فضای شلوغی پیش چشم خود احساس نکنید. میز پاتختی جدای از زیبایی که به دکوراسیون اتاق خواب شما میدهد می‌بایست با دوام و جادار باشد تا تمام مواردی که خواب شما را سهولت می‌بخشند -مانند کتاب، دفترچه یادداشت، یک لیوان آب و ساعت- را روی خود جای دهد، زیرا خارج شدن از تخت‌خواب، آن هم به دلیل کافی نبودن فضای میز پاتختی به هیچ‌وجه خوشایند نخواهد بود!

3. اهمیت رنگ‌بندی در دکوراسیون اتاق خواب :

فضای تماما سفید برای دکوراسیون اتاق خواب ‌ شما مناسب نیست با بهره گرفتن از رنگ‌هایی چون زرد خورشیدی، سبز ملایم و یا رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش، دکوراسیون آشپزخانه  خود را بهبود ببخشید. البته، لازم به ذکر است که یکی از راه‌های خلاقانه برای افزودن این رنگ‌ها به اتاق‌خواب‌تان، می‌تواند استفاده از بدنهٔ تخت‌خواب رنگی باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که این رنگ‌ها تاثیر مثبتی روی روحیه‌تان نیز خواهند داشت. زیرا تخت خواب در اتاق خواب بیش از وسایل دیگر به چشم می آید. و استفاده از رنگ های روشن برای تخت به دکوراسیون اتاق خواب شما جلوه خوبی می دهد.

 

اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب
اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

4. صندلی راحتی:

صندلی راحتی که با میز پاتختی و تخت شما همخوانی داشته باشد در زیبای دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی دارد. داشتن یک صندلی راحت داخل اتاق‌خواب، تجربهٔ شما از خواب را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. این صندلی در واقع، مکانی جهت مطالعه، نشستن و استراحت کردن، لاک زدن به ناخن‌ها و یا پوشیدن کفش‌های پاشنه بلندتان خواهد بود.

5. تاثیر تابلو دیوار در دکوراسیون اتاق خواب :

تابلو های روی دیوار تاثیر قابل ملاحظه ای در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. از تابلوهایی با رنگ های استفاده کنید که با فرش یا پرده اتاق شما و حتی رنگ دیوار همخوانی دارد از مناظر و تصاویری استفاده کنید که با نگاه کردن به آن احساس ارامش و رضایت پیدا میکنید سعی کنید از تصاویر با رنگ های تیره استفاده نکنید. بکارگیری تابلوهای نقاشی و یا عکاسی با منظره‌های آرامش‌بخشی چون ساحل یا جنگل‌های بارانی و گل و گیاه نه تنها دکوراسیون اتاق خواب شما را بهبود میدهد بلکه به شما کمک خواهد کرد تا به خوابی آرام و گرم فرو بروید.

نقش تخت خواب در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب

همانطور که قبلا نیز گفتیم رنگ تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب شما تاثیر زیادی دارد حتی طرح و اندازه آن نیز مهم است. شما با جا به جا کردن تخت در اتاق می توانید تعیین کنید کدام جایگاه معماری داخلی شما را بهبود می¬بخشد. اما جدای از اینها ملحفه و بالشهای شما نیز دردکوراسیون اتاق خواب بی تاثیر نیست. ملحفه تمییز و مرتب اتاق را شما را زیبا می کند جدای از آنکه در راحتی خواب شما هم موثر است شما ممکن است ملحفه‌ای از جنس کتان، ابریشم و یا پنبه را ترجیح دهید، اما حتی‌الامکان برای ملحفه‌ای با کیفیت هزینه نمایید تا خوابی آسوده داشته باشید. اگر رنگ غالب اتاق‌تان سفید است، می‌توانید با انتخاب ملحفه‌ای الگو دار و رنگی، زیبایی دلخواه خود را وارد فضای اتاق نموده و برای جلوهٔ بهتر نیز می‌توانید از همان الگوها در سر تختی‌تان نیز بهره بگیرید. ما طرفدار بالش‌های ضد حساسیت هستیم، چرا که در ساخت‌شان از پَر استفاده نشده و عدم جذب باکتری نیز آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب از منظر سلامتی مبدل ساخته است. برای زوج‌هایی که از بالش‌ و تحت‌خواب مشترک استفاده می‌کنند نیز، اضافه کردن چند کوسن رنگی میتواند فضا و جلوهٔ جذاب‌تری به اتاق بی‌افزاید. گرچه تشک‌های مناسب قیمت زیادی دارند، اما به دلیل دوام بالای‌شان (حدود ده سال)، در نهایت به نفع شما و بودجه‌تان خواهند بود. به خاطر داشته باشید که اولویت شما در خرید تشکی مناسب می‌بایست، مواد تشکیل دهندهٔ طبیعی و ساختاری با پشتیبانی صحیح بدن‌تان باشد.