آشنایی با دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل شما از  این نظر اهمیت دارد که چیدمان خانه شما تصویری از چگونه زندگی کردن است. خانه جایی است که بیشتر وقت خود را آنجا می گذرانیم. جایی که آرامش پیدا می کنیم، کار روزانه را تعطیل کرده، رفع خستگی می کنیم، تلویزیون و فیلم می بینیم، آهنگ مورد علاقه خود را گوش می کنیم، کتاب می خوانیم، تنقلات می خوریم، میهمانی می گیریم و در کل اوقات خوشی را می گذرانیم. اتاق پذیرایی جایی است که اغلب سلیقه و ذوق هنری ما مورد قضاوت قرار می گیرد!  پس باید تصویری از شخصیت، خانواده و چیزهای مورد علاقه مان باشد.

اما علاوه بر این­ها در دکوراسیون منزل خود باید به محدودیت ها توجه کنید. به طور مثال اگر شما در خانه­ای زندگی می­کنید که سالن پذیرایی که مهمترین بخش خانه است کوچک و مربعی استو جای کافی ندارد، برای دکوراسیون منزل خود صندلی، میز عسلی و مانند آن را فراموش کنید در عوض از یک یا دو مبل راحتی با رنگ روشن استفاده نمایید.

اما اگر بزرگ است دکوراسیون منزل شما میتواند متفاوت باشد می توانید قسمتی را برای نوشیدن چای و خوردن قهوه، کار با کامپیوتر و مابقی را به میز ناهارخوری، تلویزیون و غیره اختصاص دهید. با اجرای چند قانون کوچک در دکوراسیون منزل خود آن را دگرگون سازید

کانون توجه، مرکز تجمع و درنهایت پایتخت منزل شما پذیرایی است. بنابراین برای آنکه خانه خود را به محیطی دوست داشتنی برای خود تبدیل کنیم پذیرایی اولین مکانی است که برای تغییر دکوراسیون منزل خود به آن توجه می کنیم. و با رعایت نکاتی ساده در خصوص دکوراسیون پذیرایی می توانیم شاهد بهبود اساسی در دکوراسیون منزل خود باشید.

آشÙاÛÛ Ø¨Ø§ دکÙراسÛÙÙ ÙÙزÙ

به نکته هایی که در خصوص دکوراسیون منزل برایتان بازگو می کنم توجه کنید تا پایانی شیرین و رضایت بخش در انتظارتان باشد:

  • قبل از انتخاب هر وسیله ای برای تغییر رنگ و انجام هر کاری خوب بیاندیشید و سپس به اجرای آن اقدام بورزید. به سراغ اثاثیه و لوازمی بروید که حجم تقریبا کوچکی داشته باشند و از قبل تصمیم به تعویض شان گرفته اید. به هیچ عنوان به صورت ردیفی و پشت سرهم از این روش استفاده نکنید.
  • شدت رنگ شادتان یا به اصطلاح جيغ نباید به گونه ای باشد که چشم ها را، حتی در تعداد کمش بزند و شما را دوباره سر جای اولتان باز گرداند با این تفاوت که هزینه هایتان و نارضایتی از وضع موجود و همچنین آزار رساندن به چشم هایتان بیش از پیش شده است.
  • در مواردی آنقدر اثاثيه ها رنگی هستند که رنگ های تند هم کمکی در این باره نخواهد کرد به همین علت می بایست از رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای و فندقی استفاده کرد.
  • چنانچه در پذیرایی تان کتابخانه طبقاتی دارید بدین صورت عمل کنید:

از طبقه بالا در سمت راست آن، دو کتاب اول

طبقه بعدی در وسط ردیف، دو کتاب.

طبقه سوم در انتهای ردیف، دو کتاب.

که باید جلدشان به رنگ انتخابی تان مثلا قرمز یا نزدیک به آن باشد چنانچه طول کتابخانه تان در ردیف هایش زیاد است بر تعداد کتابها به سه یا پنج عدد بیافزایید تا به آخرین طبقه برسید.

منبع: دکوراسیون منزل - دکوراسیون منزل ایرانی -دکوراسیون منزل شیک-دکوراسیون منزل سنتی | دکوشار