اهمیت دکوراسیون داخلی منزل

اهمیت دکوراسیون داخلی منزل

چرا باید به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت دهیم؟ همه ما زمانی که دچار بحران نوسازی خانه و تغییر دکوراسیون منزل خود می شویم، اولین چیزی که به ذهن مان می رسد ایجاد فضایی صمیمی تر و شادتر است. و در نتیجه بدنبال ایجاد فضایی راحت و صمیمی تر برای افراد خانواده و دوستان هستیم. همیشه سعی می کنیم در آن بهترین و زیباترین اثاثیه را داشته باشیم. شاید برایتان پیش آمده که بعد از پرداخت هزینه بالای مبلمان و دیگر وسایل لوکس و تزیینی هنوز از محیط اطراف تان ناراضی هستید و علتش را نمی توانید پیدا کنید؛ آشفتگی روح و جسم تان را فرا می گیرد. به همین دلیل امروز به سراغ دکوراسیون داخلی منزل تان می رویم تا آن خود را به مکانی شاد و صممیی تبدیل کنیم. با کمی دقت و سلیقه ایرانی همچنین رعایت چند نکته کوچک به هدفی که در ذهن دارید دست می یابید.

  • f:id:iraandeco:20181115153512p:plain



    تغریف دکوراسیون داخلی منزل

    چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی منزل

  • هنگامی که به نحوه دکوراسیون داخلی منزل تان می اندیشید باید توجه کنید که هیچگاه تلویزیون و سیستم صوتی را پشت به پنجره نگذارید زیرا تابش مدام نور آفتاب بر آنها از عمر دستگاه برقی تان می کاهد و نیز در زمان استفاده تلویزیون در اوقات روز، نور خورشید را هم به چشم خود جذب می کنید که مطمئنا در دراز مدت بر قوه­ی بینایی تان اثری نامطلوب و غیرقابل بازگشت می گذارد.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دقت کنید اثاثیه تزیینی بزرگ را هرگز سر راه قرار ندهید تا هنگام مهمانی ها به شما استرس شکسته شدن القا نکند، گوشه های پذیرایی بهترین مکان مناسب برای گذراندن آنهاست.
  • تردیدی نیست که در دکوراسیون داخلی منزل چیدمان صحیح مبلمان در پذیرایی تضمین راحتی و آسایش ساکنین خانه و مهمانان می باشد در صورتی که محدودیت فضا ندارید و تقریبا پذیرایی شما بزرگ است و همچنین در آستانه خرید لوازم منزل هستید پیشنهاد می کنم از مبلمان منحنی، دایره و نیم دایره ای بهره مند شوید. استفاده از این نوع مبلمان، گرچه فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد اما پذیرایی تان را بزرگتر و چشمگیرتر خواهد ساخت و این به دلیل نبودن گوشه و شکستگی در شکل مبلمان می باشد که محدودیت گوشه های دیوار را در انحنای حجم خود کمرنگ می سازد و بزرگی فضا را تقویت می نماید. حال آنکه استفاده از همین مبلمان در منازلی با متراز کمتر موجب می شود تا کوچکی خانه و پذیرایی بیشتر به چشم آید و بزرگی مبلمان در عین زیبا ساختن محیط، فضا را برای رفت و آمد محدودتر می نماید چرا که در این گونه منازل نهایت استفاده از تمامی قسمت های ساختمان بخصوص پذیرایی مدنظر طراحی دکوراسیون داخلی منزل مان می باشد که مبلمان منحنی و نیم دایره این فرصت را از شما خواهد گرفت.
  • والان یا مدال های پرده، رومیزیها که می توانند به اندازه کوچک انتخاب شوند و فقط در مرکز میز قرار بگیرند، مجسمه های بلوری که در اندازه ها و رنگ های گوناگونی وجود دارند، گلدان ها، دور قاب های عکس و تابلوها و آینه ها همگی به رنگ انتخابی تان همانند قرمز باشند.
  • فراموش نکنید رعایت فاصله مناسب از این پروسه رنگ در اثاثیه منزل موفقیت شما را در این راه به دنبال خواهد داشت که به چشمان تان فرصت گشتن و پیدا کردن نقاط قرمز را میدهد تا نقشی شکیل، با نظمی حساب شده از دکوراسیون داخلی منزل تان مانند جور چینی خوش رنگ در ذهن تان به تصویر کشیده شود. کوسن از آن دسته از وسایل منزل است که می توان از دو رنگ بودنش بهره گرفت. بدینگونه که یک رویش به رنگ قرمز باشد و روی دیگرش مشکی. میدانم که خرید کوسن ها به صورت آماده پول فراوانی را خواهان است. بنابراین با تکیه بر هنردست تان خود به دوخت آن اقدام کنید در صورتی که چرخ خیاطی هم نداشته باشید می شود با یک دوخت ریز ساده به حالت” رفت برگشت که بین خطهای دوخت پرشود کوسن تان را بدوزید اندازه و اشکال فراوانی برای کوسن ها وجود دارد که تصمیم در این باره را به عهده شما می گذارم تا براساس مبلمان و اثاثیه خود طرح و شکل مناسب را بدست بیاورید فقط ابعاد را خیلی بزرگ انتخاب نکنید که بیشتر شبیه یک بالش  به نظر بیاید.
  • پارچه را دو لایه در اندازه ۲۱  در 21  به شکل مربع برش دهید، اگر دوست دارید دکوراسیون داخلی منزل تان براق و که انعکاس بالای نور را در فضای خانه تان ایجاد می کند از ساتنها استفاده کنید در غیر این صورت چرم و پارچه های مخملی زیبایی خاصی را به محیط می بخشند که می توانید از آنها بهره ببرید. حال از طرف پشت پارچه شروع به دوخت نمایید فراموش نشود. برای برگرداندن پارچه در گوشه از مربع را به اندازه هفت سانتیمتر باز بگذارید، در مرحله بعد داخل آن را از محتویات بالش هایتان پر سازید و بر گوشه های کوسن با انتهای میل بافتنی فشار وارد کنید تا حسابی شکل بگیرند در آخر با دوخت مخفی دو سر باز کوسن را بدوزید چنانچه نتوانستید ماهرانه این کار را انجام دهید با نوارهای براقی دوزی شده به زمینه مشکی به راحتی بر روی آنها دوخت ساده ریزی بزنید که واقعا زیبا خواهند شد.

چینش مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

سعی کنید چینش مبلمان را حول محور تلویزیون قرار دهید به صورتی که مرکز دیدتان از ابتدا تا انتهای مسیر مبلمان به راحتی توانایی تماشای تلویزیون را داشته باشد و اگر تمایلی به داشتن و گذاردن تلویزیون در پذیرایی نمی باشید باید یک دکوری زیبا و یا اثر هنری همانند تابلوی نقاشی نقطه عطف دیدتان را در بر بگیرد تا از نشستن بر مبلمان و قرار گرفتن در محیط اطرافش لذت ببرید، طریقه پیوسته و تشکیل یک نیم دایره یا منحنی بزرگ در کنار هم چیدمان جالب و دوست داشتنی است که همه افراد خانواده را خواسته یا ناخواسته کنار هم قرار می دهد و همین حس پیوستگی در مبلمان شاید باورتان نشود تأثیری روانی را به دنبال دارد و اتحاد و همبستگی خانوادگی را نه عميقا بلکه به صورت آموزش دیداری در ضمیر ناخودآگاه تان بالا می برد. برای   سهولت بیشتر هنگام استفاده از مبلمان و پذیرایی از مهمانان تان بهتر است در قسمتهایی از مسیر مبلمان که به میز وسط آن دسترسی کمتر و سخت تر است.

منبع: دکوراسیون داخلی منزل - دکوراسیون داخلی منزل کوچک - دکوراسیون داخلی منزل مدرن | دکوشار