خلاقیت در طراحی داخلی منزل

 

قبل از هر چیز باید بدانید برای چه منظور میخواهید خانه خود را طراحی کنم مهم است که انگیزه خودتان را برای شروع پروژه طراحی داخلی منزل  درک کنید. شناسایی آنچه که در دکوراسیون مورد نظر شما مهم نیست دلیل آنکه چرا باید دکوراسیون تغییر کند و اینکه چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ آیا لازم است که برای طراحی داخلی منزل خود از یک کارشناس کمک بگیرم؟ چه کسی باید به من کمک کند تا پروژه را اجرا کنم؟

اگر شما به استخدام یک طراح داخلی و یا افراد حرفه­ای دیگری، مانند پیمانکار و یا برق­کار نیاز  دارید، تحقیقات خود را انجام بدهید. همیشه با افرادی که احساس راحتی می کنید و منظور شما را متوجه می­شوند و سلیقه شما را درک می­کنند راستخدام کنید. چه زمانی امنتظار دارید که  پروژه شما شروع و تکمیل شود؟ یک برنامه ایده آل برای پروژه خود ایجاد کنید تا بتوانید آن را سازماندهی و پیگیری کنید.

سبک خود را پیدا کنید.

بعد از آنکه همه جوانب را برای طراحی داخلی منزل ایرانی  خود سنجیدید نوبت آن می رسد که سبک مورد علاقه خود را بیابید

بعد از این که اهداف پروژه را برای تیم خود تعیین و مشخص کردید، یک سبک تزئینی را انتخاب کنید. اگر شما احساس قوی از آنچه که می خواهید را ندارید، شروع به بررسی در وبلاگ­ها و مجلات طراحی دکوراسیون کنید تا بتوانید آنچه را که می خواهید به دست آورید. می توانید از تصاویر موجود در اینستاگرام و  پینترست شروع کنید وبه  هر چیزی که دوست دارید یا دوست ندارید توجه کنید حتی  اگر تصمیم به استخدام یک دکوراتور داخلی داشته باشید، این تصاویر به شما کمک می­کند که طراح را با سلیقه خود آشنا کنید و آنها را با خود همراه کنید. تصاویر راهنمای خوبی برای یافتن روش های طراحی داخلی منزل کوچک با سلیقه خودتان است.

خلاقیت در طراحی داخلی منزل
خلاقیت در طراحی داخلی منزل

 

فضا در طراحی داخلی منزل

قبل از تصمیم گیری در مورد مبلمان و آثار هنری ، باید فضای مورد نظرتان را بشناسید، بنابراین اندازه گیری اتاق، از جمله اندازه درب ها، بسیار مهم است. به این ترتیب، اگر مبلمانی بخرید که اندازه آن برای خناه شما مناسب نباشد شما نمیتوانید از انها در خانه خود بهره بگیرید

ممکن است وسوسه شوید که در یک روز تمام سرویس چوبو مبلمان خود را بخیرید اما این روش مقرون به صرفه نیست. شما میتوانید ابتدا یکی از وسایل چوبی که خریداری کرده­اید را در خانه خود ببینید. سپس شرایط را بررسی کنید تا متوجه بشید به چه چیزی نیاز دارید، برای مثال یک میز کنار مبل برای نوشیدنی. همچنین در نظر داشته باشید که نیازی نیست در طراحی داخلی منزل خود تمام اتاق را از وسایل پر کنید  شما نیازی به پوشش هر متر مربع اتاق خود با مبلمان و وسایل و یا هنر و استعداد خود ندارید.

 

چطور از دکور های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود استفاده کنیم

به دلیل ساخت آپارتمان های مدرن دیگر نشانی از سازه های قدیمی و خاطره انگیزی چون طاقچه نیست، حال آنکه جایش را ویترینها و بوفه های لوکس بلند قامت گرفته و فضای بیشتری را به خود اختصاص داده و نور بیشتری از محیط می گیرد. گاهی با یک نگاه کلی به سرتاسر داخل خانه متوجه یکنواختی غریبی می شویم و دلمان را برای داشتن یک طاقچه شکیل قدیمی تنگ می سازد. امروزه باکس های زیبایی همراه با طبقه های چوبی متعدد با نازلترین قیمت ها در دسترس همگان می باشد که انصافا تغییری ملموس را در برخواهند داشت که می توانید نوع و رنگشان را با مبلمان تان ست کنید.

ابعاد متفاوت و قاب گونه آنها دستتان را برای هرنوع دکوراسیون داخلی منزل باز می گذارد جالب اینجاست که می توان از داخل و لبه بالایی به طور همزمان برای چیدن اشیاء بهره برد. استفاده از لامپ های نوری کوچک با رنگهای ملایم همانند هالوژنها در داخل و بالای باکسها و طبقات چوبی جذابیت شان را دو چندان خواهد کرد. در ساخت سازه های این چنین که زاویه قائم به خوبی در آنها مشهود است با کوچکترین ناهماهنگی یا به اصطلاح کج نصب شدن بر دیوار نقطه تحریک اعصاب را بیدار می کنند حتی اگر بهترین وسایل تزیینی در پوشاندن این نقص را به کار ببریم باز هم این بی نظمی قابل مشاهده می باشد.

رای تصمیم گیری بهتر در طراحی دکوراسیون خانه ، آنها را قبل از متصل کردن به دیوار روی زمین امتحان کنید و بر حسب سلیقه کنار هم قرار دهید بعد از نتیجه گیری از طرح نهایی و مورد قبول تان کارتان را برای نصب آغاز کنید. سعی کنید تزیینی ها و باکس ها در رنگهای تضاد انتخاب شوند تا هر دو مورد توجه بوده و هماهنگی در

دیگر وسایل منزل تان به خوبی حس شود و نظم زنجیره ای را در دکوراسیون داخلی منزل مدرن تشکیل دهند. اگر تمایل به استفاده از باکس ها ندارید می توانید تنها از طبقات چوبی بهره مند شوید. در هر دوی این دکورها طرح پله ای بهترین گزینه است زیرا اختلاف فاصله و طبقاتی را با هم به همراه دارد که دید بیشتری و نیز فرصتی بهتر در نگاه کردن تک تک باکسها و طبقات چوبی را به چشمانتان هدیه می دهد.

با قرار دادن مجسمه هایی که به صورت مجموعه ای حرکتی را کامل می کنند همانند پرنده ای که نشسته، ایستاده و در حال پرواز است از طبقه پایین این دکورها تا طبقات بالاتر در طراحی پلهای گذارده شوند حس دل انگیزی را برای هر بیننده بوجود می آورند.

در صورتی که تمایل شدیدی به روشن بودن شمع در این گونه دکورها را دارید حتما بالاترین قسمت را در نظر بگیرید تا به آنها در طول زمان صدمه ای وارد نشود. با پهن کردن تورهای سفید در باکس ها و طبقات چوبی که از لبه آنها به صورت منظم دو گوشه و یک گوشه آویزان کردند یاد طاقچه های خانه های قدیمی اصیل ایرانیان را در ذهن ها زنده خواهید کرد. قرار دادن کاکتوسهای مینیاتوری یا مکمل های دارای سبزیجات مثل فلفل سبز، پونه، شاهی و نیز گل های زیبایی چون بنفشه در اندازه های کوچک درون باکس ها یا طبقات طبیعت از یاد رفته در منزل تان را خاطر نشان می سازید. دقت کنید که کودکان کنجکاو شما بسیار علاقمند به کوهنوردی و بالا رفتن از ارتفاعات بخصوص این گونه دکورها هستند پس باید احتیاط لازم را مبذول داشته و در ارتفاع استاندارد ۶۰سانتیمتر از کف زمین آنها را به دیوار بزنید. چیدن سنگ های براق و خوش فرم در کنار هم با فاصله مناسب از هم به تعداد فرد در طبقات چوبی، جلوهای خاص را برایتان به ارمغان می آورد، این نوع سنگها را می توانید در ساحل دریا، کناره های رودخانه ها و در بعضی از مناطق جنگلی با کمی دقت و صبر بیابید در صورتی که تلاش تان برای پیدا کردن سنگ های براق بی ثمر بود همین که شکل خاص و جالبی داشت برای برداشت آن تأمل نکنید هر چه اندازه های آنها متفاوت تر باشد ترکیبی بهتر را در کنار هم خواهند داشت فراموش نشود استفاده از سنگهای بزرگ در این دکور ممنوع است. داخل باکس ها و فواصل بین طبقات چوبی را می توان بوسیله آینه های یک تکه یا چند تکه پر کرد این روش زیبایی اشیاء لوکستان را از پشت شان که هنگام قرار گرفتن در دکور پنهان می ماند به نمایش می گذارد و نور لازم برای دیدن آنها را پوشش می دهد. از این روش در اشپزخانه نیز می توانیم استفاده کنیم تا لوازم را بسیار زیبا در کنار هم قرار دهیم. برای تغییر دکوراسیون  منزل خود به ما در دکوشار مراجعه کنید.

دکور چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

وظایف طراح داخلی

یک طراح داخلی کارش را فراتر از خیلی از انضباطها، از جمله روانشناسی محیطی، معماری، طراحی تولیدی و دکوراسیون تجاری (از نظر زیباشناسی و فضایی) ترسیم می کند. آنها فضاهایی تقریبا از هر نوع ساختمان شامل هتلها؛ فضاهای اداری؛ مدارس؛ بیمارستانها؛ فضاهای مسکونی خصوصی فروشگاه ها، رستورانها؛ تئاترها و ترمینال های فرودگاه را طرح می دهند. امروزه طراحان داخلی باید با جزییات معماری مانند طرح های کف، تعمیرات خانه و دستورالعمل های ساختمان هماهنگ باشند. بعضی از طراحان داخلی واقعا معمار خوبی هستند. ولی در کل یک طراح داخلی باید تحت نظارت یک معمار (آرشیتکت) فعالیت نماید. و در قلمرو قدرتی که دولت حرفه را درست کرده، طراحان باید از وضعیت های مختلف زیادی دیدن کنند و شایستگی شان را در تمام حوزه حرفه نشان دهند نه فقط در یک تخصص. طراحان ممکن است اقدام به تهیه اعتبارنامه تخصصی که شرکتهای خصوصی ارائه داده اند کنند. طراحی دکوراسیون داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این رو موضوع طراحی دکوراسیون داخلی به هیچ وجه محدود ا به اقشار مرفه و خانه های اعیانی نیست. طراحی دکوراسیون داخلی می تواند برای کل جامعه و طبقات کم درآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای ۶۰ یا 60 متری آپارتمانها فراهم کنیم، طراحی دکوراسیون داخلی شیک  یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی دکوراسیون داخلیمی تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم. از آنجا | که طراحی دکوراسیون داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی های روحی روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

از این رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می خواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد. طراحی دکوراسیون داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفهها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در بر می گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید به طور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند. طراحی دکوراسیون داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می گیرد، به همان میزان که شامل جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی می شود، طراحی تجسمی و جنبه های دیداری و زیبایی شناسانه را نیز در بر دارد. از این رو طراحی دکوراسیون داخلی شیک اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتا زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود. طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه [دانش فن و هنری است که با عناصر متعلقه و مرتبطش از قبیل فرم رنگ بافت و … سعی در بهینه سازی فضاها و دستیابی به کارائی و کارکرد مناسب در کنار زیبائی معانی و معناها می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها “كثرتها و کاستی ها “و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا “طبیعت در برابر هندسه معماری ارگانیک)” داخل در برابر خارج و هم چنین قدرت و منطق مردانه از یک سو و احساسات زنانه از سوی دیگر که در اوج وجود به تفاهم رسیده اند) می کوشد ارتباط معنائی و فرمال (formal) را مفهوم بخشد.

در واقع طراحی دکوراسیون داخلی به وسیله این ترکیب می خواهد به اهداف مورده نظر خود در طراحی فضا دست یابد. درطراحی دکوراسیون داخلی با ایجاد ضرب و آهنگ در هندسه می توان احساسات انسانی را بیدار ساخت در تمامی ابعاد نفوذ کرد و حرکت هایی غیر از حرکت های عمودی و افقی ایجاد کرد. ما در معماری با فرکانس های نوری که طول و عرض و ارتفاع را تعریف می کنند، سروکار داریم و موقعی که این سه به موجزترین شکل واقع شود، شما احساس زیبایی می کنید. مجموعه ای از اشکال هندسی، که به صورت مجرد و بی هیچ واسطه ای در فضایی دو بعدی تعین یافته اند.